Het eerste afscheid

27 november 2013 - Morelia, Mexico

Afscheid nemen is nooit leuk, en hoewel ik wist dat dat een van de nadelen was van mijn uitwisseling had ik niet verwacht dat ik dat al zo snel zou moeten doen. Gister was het namelijk al tijd om afscheid te nemen van Katie, een hele goede vriendin hier uit de verenigde staten. Don't worry, ze was niet naar huis gestuurd ofzo, maar was hier gewoon maar 4 maanden om een vriendin op te zoeken die ze twee jaar geleden tijdens haar uitwisseling in Brazilië had leren kennen.

Daarom gingen we maandag voor de allerlaatste keer met een groep vrienden, deels uitwisselings studenten. naar het centrum, waar een soort van kermis was. Er was vooral veel eten, kleine kraampjes met spullen en spelletjes en een stuk of 4 attracties. Op een klein min puntje na (iemand moest overgeven door een heel erg ronddraaiend ding) was het heel gezellig. Ik ben zelfs nog ergens in geweest met Katie zonder al te misselijk te worden! het was een soort van schommelschip, maar dan op een rails in plaats van hangend. Heel typisch was dat het deels met de hand aangedreven was en ook al ging hij over de kop, je niet helemaal ingesnoerd zat. Er was we een balk over je benen maar verder moest je je maar goed vasthouden. Nog een leuke laatste Mexicaanse ervaring voor Katie dus. Verder hebben we gewoon wat rond gelopen, gegeten, random in de straat gedanst (wat ik trouwens nog steeds niet kan dus dat was uuhm, grappig) en zo'n sleutelhanger gekocht met een foto van de hele groep erin. Daarna bleven Vitoria en ik in het huis van Pau, Ale en Katie 'slapen'. natuurlijk hadden we daar geen zin in en gingen we pas rond een uur of drie naar bed, en arme pau ging de volgend ochtend gewoon naar school, die om 7 uur begon. Katie, Vitoria en ik wilden 's ochtends ook nog even naar het centrum om een Mexicaanse vlag te kopen, maar Katie werd wakker met migraine dus die hebben we maar een pijnstiller gegeven en zo lang mogelijk laten slapen zodat ze er tijdens de reis hopelijk niet te veel last van zou hebben.

Toen om half 12 kwam de moeder van Ale y Pau ons halen en was het toch echt tijd om naar het vliegveld te gaan. Daar hebben we nog even wat gegeten en gedronken, veel fotos gemaakt, knuffels gegeven en gehuild (de rest dan, ik ben nog steeds emotieloos) en toen moest ze echt weg. Het was zo raar om nu al afscheid van iemand te moeten nemen, wetend dat de kans dat je elkaar nog een keer in reallife ziet erg klein is en ik kan er echt niet aan denken dat ik dit straks met een paar honderd mensen heb. Maar dat duur nog even dus ik ga er ook niet aan denken.

aeropuerto morelia      I'll miss you girl, please come back, yaaaaa

1. Elly Scheepers:
    28 november 2013
    Hoi Vera,

Gaan de Brazilianen in januari naar huis? Misschien een beetje mentaal voorbereiden?

Volgende week tonen we het filmpje op de club. Het leek of je een beetje moe was. Als ik de verhalen nog eens na lees, dan zou dat nog weleens kunnen kloppen.

Het gaat je goed.
    Elly
  2. Tante Marian:
    30 november 2013
    dag Vera,
    Ik volg je hoor!
    Je sociale ontwikkeling gaat als een speer nu.
    Hoe vind je het om van het ene naar het andere gastgezin te gaan? Ga je het oude gastgezin missen? of vindt je de verandering juist wel goed nu?

En, hoe gaat het met je studie? Het schoolgebeuren? Daar schrijf je niet zoveel over (wat je in je vrije tijd meemaakt is natuurlijk leuker (smile en knipoog).
    Ik ben gewoon benieuwd: kun je straks hier in Nederland gewoon weer de draad van school oppakken, sluit het aan?
    Staat je cognitieve ontwikkeling even op iets lager pitje nu? Dat is ook goed en begrijpelijk, je kunt niet alles tegelijk. En qua studeren heb je de laatste jaren zoveel gedaan, dat je best even wat gas terug kunt permitteren.
    Liefs en dikke knuf,
  3. Vera:
    9 december 2013
    @Elly nee gelukkig niet, er gaan er maar drie uit het district in januari naar huis en die ken ik niet heel goed, dus ik heb nog even de tijd.