Nieuw gastgezin

27 januari 2014 - Morelia, Mexico

Dit was toch wel een van de apartste en spannendste momenten van mijn uitwisseling, het wisselen van gastgezin. Bijna iedereen heeft drie gezinnen en was dus al een keer gewisseld, maar omdat ik maar twee gezinnen heb was ik nu pas aan de beurt.

De bedoeling was dat ik zaterdag ochtend met mijn gastmoeder en YEO naar het huis van mijn nieuwe gezin zou gaan, maar omdat vrijdag de 19e verjaardag van mijn nieuwe gastzus was en ik was uitgenodigd op haar feest nam ik maar gelijk mijn koffer mee en bleef ik daar slapen. De volgende ochtend kwamen mijn moeder en YEO alsnog om alles officieel te doen (oftewel, even zeker weten dat ik met alle lichaamsdelen enwel afgeleverd word bij mijn nieuwe gezin)

Het was vooral heel raar om zo midden in het jaar al mijn spullen in te pakken. Je weet dat je hier gelukkig nog even mag blijven, maar toch voelt het een beetje als weg gaan. En dat was het natuurlijk ook wel want ik ging het gezin waar ik een half jaar bij had gewoond en dat al die tijd goed voor mij gezorgd had verlaten. Dat was natuurlijk ook niet leuk, maar ik kende mijn nieuwe gezin al een beetje en het leken me aardige mensen, dus ik had er ook wel zin in om bij hen te gaan wonen. Toen ik uit Nederland vertrok kon ik nog kiezen wat ik mee wilde nemen en wat niet, maar nu moest alles leeg, dus dat zorgde al voor een flink aantal extra tassen.

Toen ik aan kwam bij mijn nieuwe huis was het feest al begonnen, dus ik bracht snel mijn spullen naar 'mijn' kamer en ging weer naar buiten (ja, hier kan dat, een feest buiten in januari). Het feest was erg gezellig en de volgende dag hadden we het ook druk, want we gingen naar Guadalajara! Mijn familie komt hier vandaan en gaan dus regelmatig op bezoek en verder ging ik met mijn gastzus en een vriendin van haar naar een concert van Wisin' y Yandel.

(waarschijnlijk komt dat je niet bekend voor dus hier zijn een paar linkjes; http://www.youtube.com/watch?v=3rgwIp6D3owhttp://www.youtube.com/watch?v=Xmap94TcDNs)

Halverwege het concert werden we van de tribune afgestuurd omdat hij teveel beweegde en ze bang waren dat hij in zou storten, dus toen stonden we helemaal achteraan, maar het was alsnog erg leuk. Na het concert gingen we nog even bij ene tacotentje wat eten en daarna slapen. Een paar in het huis van mijn oma en anderen in het huis van mijn tante, dat aan de andere kant van de straat is. Het wordt wel weer duidelijk hoe belangrijk familie is hier. Ik vind het echt niet erg om bij mijn familie te zijn maar ik zou echt never zo dichtbij ze willen wonen op mijn 30e, een beetje vrijheid kan ook geen kwaad.

Zondag gingen we het centrum van de stad bezoeken, wandelend en met een turibus, net als in Mexico city, maar dan 10x beter omdat er hier wel wat interessants te zien is. Ook gingen we naar Tlaquepaque. Dit was vroeger een losliggende stad maar is nu meer een wijk van Guadalajara. Het heeft nog steeds de sfeer van een kleinere stad met leuke straatjes, een kerkje en winkeltjes met handgemaakte producten.

En dat was dan het einde van het weekend en daarmee ook de kerstvakantie, die bijna twee maande duurde maar toch voorbij is gevlogen. Nu mag ik weet lekker elke dag om 5.30 op om tot 2 uur op school te zitten, wat is het leven toch zwaar :(

1. Viridiana Oseguera:
    28 januari 2014
    Ponlo en español :( jaja
  2. Opa en oma:
    28 januari 2014
    Dag Vera,
    Je verhaal begon met een feestje en eindigde met een schooldag. Wat is het leven toch zwaar. We hebben het met je te doen hoor. Maar... het einde van je verblijf in Mexico komt in zicht. Dat wordt weer een heel ander leven.
    Geniet nog maar even!
    Veel liefs van oma en opa
  3. Tante Marian:
    29 januari 2014
    Leuk om je verhalen te lezen.
    Hier is het koud, geen feestjes buiten dus.
    En ook geen lange vakantie hier nu.
    Duzzze, geniet lekker van je 'zware studentenleven'.
    liefs,
  4. Emmy Visser-Sistermans:
    11 februari 2014
    Hoi, Vera,

Je kent me waarschijnlijk niet maar ik ben een zus van opa.
    Ik had hem gevraagd om jouw reisverslagen eens naar me toe te sturen en dat is inmiddels gebeurd.
    Ik vind het leuk en interessant om te lezen hoe het je vergaat in het verre Mexico. Het lijkt me heerlijk om op deze tijd lekker buiten in de zo'n te kunnen zitten.
    Het is in Nederland een behoorlijke kwakkelwinter. Bij ons is nog geen sneeuwklokje gevallen en het heeft nauwelijks gevroren.
    Voor mij kan het voorjaar niet snel genoeg komen.
    Ik wens je nog een hele fijne tijd bij je nieuwe gastgezin en kijk uit naar het volgende verslag van je reis.
    Hartelijke groeten,
    Tante Emmy