Más playa!

26 maart 2014 - Playa del Carmen, Mexico

Twee weekjes na de Ruta Maya was het al weer tijd voor de volgende reis, een tripje naar het strand met mijn Familie.

Het was geen verkantie maar omdat mijn gastvader een hele druk baan heeft en bijna nooit vrij kan krijgen in school vakanties waren we allemaal maar een weekje 'ziek'

Zaterdag de 15e vertrokken we naar Guadalajara, waarvandaan woensdag ons vliegtuig naar Cancun zou vertrekken.

We logeerden 4 dagen bij familie daar waarin we onderandere een marktje, het historisch centrum en een voet bal wedstrijd bezochten.

Woensdag stonden we op tijd op en bracht een oom (ofzo iets, ik heb nog steeds de familie relaties niet helemaal door) ons naar het vliegveld. Vanaf daar was het bijna 2 uur vliegen naar Cancun en daarna nog ene half uur in een busje naar her hotel in Playa del Carmen. Rond een uur of 1 kwamen we daar aan. We konden pas om drie uur de kamers in dus we gingen eerst even het hotel verkennen en eten. Wat al gelijk ontzettennd op viel waren de Amerikaanse invloeden. Alle informatie was eerst in het Engels en (meestal) daarna pas in het Spaans en het stikte van de Amerikanen en Canadezen. Zelfs mijn gast gezin werd soms in het Engels aangesproken door het personeel, moet je nagaan hoe erg het voor mij was.

De tweede dag gingen we naar Xplor, het park met de zip-lines en Jeeps waar ik ook met de Ruta Maya al geweest was, alleen dan nu 's avonds, in het donker. Dat was toch wel weer wat anders en het was vooral een stuk rustiger dus we hebben alles kunnen doen, ook een aantal dingen die ik de vorige keer gemist had.

Vrijdag gingen we naar Cichén itzá, waar ik ook al geweest was, maar vandaag was er iets speciaals. Het was namelijk de 21e, het begin van de lente en een belangrijke datum voor de Mayas. Daarom hadden ze die dag vele rituelen en de grote piramide was zo gebouwd dat rond een uur of 4 de schaduw van een slang te zien was. We bleven dus een hele tijd wachten in de hitte om die te zien, maar toen hij ongeveer half zichtbaar was moesten we weg dat het busje ons al opkwam halen. Daarna gingen we naar Valladolid, een stadje dat op de weg lag om te eten. We aten heerlijke locale specialiteiten en daarna introduceerde ik de Marquesitas aan mijn gezin, de ronde wafeltjes met edamer kaas die we iedere dag aten toen ik met mijn andere gezin in Merida was. Daarna gingen we terug naar het hotel en naar bed.

De rest van de tij ver brachten we luierend op het strand, aan het zwembad of in de zee en zondag middag vlogen we weer terug naar Guadalajara. Dat was nog een heel gedoe want de portomonee met een aantal ID's was gestolen in het hotel. Terwijl wij met de bus naar het vliegveld gingen bleven mijn gastouders achter in het hotel om de portemonnee te zoeken, die ze helaas niet vonden en kwamen ons toen net op tijd in een taxi achteraan. Gelukkig werden onze identiteitsbewijzen niet gecontroleerd ( ik weet niet in hoeverre dit normaal is maar ik vond dat je toch wel heel makkelijk door kon lopen) en kwamen we rond een uur of 9 aan in Guadalajara. Daarna hadden we nog een lange rit naar Morelia voor de boeg en om 1 uur lag ik eindelijk in bed.

1. Opa en oma:
    26 maart 2014
    Zo Vera, je hebt heel Mexico zoetjesaan doorgecrosst. Als je weer terug bent kun je Nederland eens gaan verkennen.
    We hebben hier de winter overgeslagen en genieten van heerlijke temperaturen die bij het voorjaar horen. Jij hebt het daar te warm begrijpen we uit je verslagen. Nog even volhouden! We zien er naar uit om je weer eens te zien.
    Liefs van oma en opa
  2. Vera:
    26 maart 2014
    @opa en oma Ik ben al druk bezig met het plannen van het verkennen van Nederland. Er komen twee Mexicaanse vriendinnen op bezoek dus die ga ik in een weekje zoveel mogelijk laten zien. Het is inderdaad behoorlijk warm en het wordt alleen maar erger want de zomer komt eran! We zien elkaar weer in driee maandjes!
  3. Elly Scheepers:
    27 maart 2014
    Hoi Vera,

Playa del Carma is de landingsplaats van de cruiseschepen. Veelal Amerikaans. Dat verklaart waarom er zoveel Engelstalige teksten ophangen.

Geniet nog maar even.

Elly Scheepers
  4. Marie ella romme:
    28 maart 2014
    Weer genieten van je reisverhaal Vera.Hopelijk kun je later als je terug bent ook zelf nog heel heel veel na-genieten van ALLES. Bedankt voor je verslag, groetes van Marie Ella.