Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
1126

Over mij

Voor degenen die mij niet zo goed kennen zal ik me even kort voorstellen. Mijn naam is Vera en ik ben 16 jaar oud. Sinds ik op de middelbare school zit wil ik al graag een jaar naar het buitenland, maar omdat het bij de organisaties waar bij ons op school over verteld werd zo ontzettend duur is, had ik nooit verwacht dat het er nog van zou komen. Ik ben toen op internet gaan zoeken naar andere mogelijkheden en toen kwam ik er achter dat Rotary dit ook organiseert, maar dan op een betaalbare manier. Voordat ik me had aangemeld voor het programma wilde ik altijd naar Engeland, maar dat kon niet met Rotary. Ik was al lang blij dat ik de kans kreeg om op uitwisseling te gaan en er stonden zulke vette bestemmingen in het lijstje waar je wel heen kon dat het me allemaal helemaal niet uitmaakte dat in niet naar Engeland kon. Al snel bedacht ik me dat dit de kans was om echt een ander cultuur te leren kennen en liet ik ook Nieuw-Zeeland, dat toch een westerse cultuur heeft, vallen. Toen werd het pas echt verwarrend. Mijn beste vriendin was die zomer naar México verhuisd, dus ik had al enige informatie over dat land opgezocht en ik wilde er ook ontzettend graag heen. Maar tijdens de selectiedag werd er steeds gezegd dat México te gevaarlijk was en ze daar dus niemand naartoe zouden sturen, dus ik moest op zoek naar een andere eerste keuze. Chili stond voor mij al een tijdje op de twee de plaats, dus dat moest dan maar mijn eerste keuze worden. Tijdens het oriëntatie weekend had ik hier veel leuke verhalen over gehoord en ik werd steeds enthousiaster. Totdat op de laatste dag ineens gezegd werd dat México misschien toch wel kon. Omdat ik zoveel leuke verhalen over Chili had gehoord twijfelde ik toen heel erg over mijn eerste keuze, die ik een week na het oriëntatie weekend al moest inleveren, maar mede dankzij de overtuigingskracht van Anthe (en natuurlijk ook omdat México een geweldig land is met warme mensen en een warm klimaat) ben ik toch voor México gegaan. En mijn wens werd vervuld! 6 april 2013 werd bekend gemaakt dat het was gelukt om een plaatsje voor mij te regelen in dit geweldige land, dus vandaar deze blog!

Bezochte landen

Ik heb 13 landen (6%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Kroatië, Mexico, Nederland, Oostenrijk, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zwitserland.