Farewell party

11 juni 2013 - Woerden, Nederland

Zaterdag was de Farwell party in Woerden. Het begon om 10 u 's ochtends, niet een echte party dus, maar het was wel een feestje om iedereen weer te zien.  Deze keer waren we gelukkig wel op tijd en ik heb zelfs nog even met een aantal ander exchangers kunnen praten voordat de presentatie van Ted begon. De presentatie was eigenlijk voor het grootste deel wel herhaling, maar sommige dingen waren toch wel handig om te horen, bijvoorbeeld hoe moeilijk het kan zijn om een visum te krijgen. Ook kregen we onze fel oranje rotary polo's en een formulier waar we onze gegevens op in moesten vullen voor onze visite kaartjes. Daarna gingen we, met polo en blazer aan, de zon in om foto's te maken. Ik had niet zo'n strategische plek gekozen want echt op alle foto's is net mijn hoofd te zien, maar ik sta erop! Als je daar zo staat, met alle exchangers om je heen met hun rotary blazers aan voelt het toch wel heel raar. Dit gaat echt gebeuren, over een paar maanden zit ik in Mexico.

Na de foto's gingen we nog lunchen en genietend van het mooie weer (ja, we waren nog in Nederland!) hadden we het over de landen waar iedereen heen ging en wat we allemaal nog moesten regelen. Daar zit je dan met een hele groep Nederlanders die over een paar maanden verspreid zijn over de hele wereld te oefenen hoe je je moet voorstellen in andere talen. Die taal barrière zullen we wel voelen straks, maar ook dat hoort erbij. Bij de volgende officiële meeting spreken we allemaal vloeiend Spaans, Portugees, Japans of Mandarijn.