Morelia!

11 juni 2013

Toen ik thuis kwam van de Farewell party zei mijn moeder nog tegen we dat ik er wel snel achter moest komen waar ik precies heen ga en mijn gaurantee form moest krijgen om mijn visum te regelen, want we hadden die dag nog al wat verhalen gehoord over wat daar allemaal bij mis kan gaan.

En laat ik nou net het geluk hebben dat ik die avond een berichtje van Monse had, een meisje dat volgend jaar op uitwisseling gaat naar Nederland. Het bericht luidde : 'VERA!! You're coming to my clubbbbb'. Haar opa had net mij application binnen gekregen en waarschijnlijk ga ik in haar huis wonen!

Ik heb gelijk iedereen op helemaal vol gespamed op facebook, twitter en whatsapp, met name Monse natuurlijk, want ik wilde alles weten!

Het is allemaal nog niet 100% zeker, want ik heb mn guarantee form nog niet, maar wel 99%, dus hier is wat info over waar ik volgend school jaar terecht kom:

Morelia is de hoofdstad van de staat Michoacán en heeft 729,757 inwoners. De stad staat op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. Morelia ligt hier:

in de stad staat een beroemde kathedraal:

verder is de gemiddelde temperatuur in januari (de koudste maand) 14,5 graden. Which means een jaar zonder bevroren tenen!

Mijn sponsor club heet Club rotario valladolid Morelia. Toen de stad in 1541 gesticht werd noemde Anion de Mendoza hem Valladolid de Michoacán, vandaar dus de naam van mij club.

Mijn gastschool wordt de school waar Monse nu ook opzit: Jefferson internacional. Het is dus blijkbaar een internationale school, maar daar is niet heel veel van te merken want de hele website is Spaans en de kinderen op de foto zien er ook allemaal erg Mexicaans uit. Gelukkig maar, want ik wilde onder andere naar Mexico om de Mexicaanse cultuur te leren kennen en Spaans te leren en dat wordt toch moeilijk op een school waar weinig Mexicanen zitten. Wel wordt er cambridge Engels en DELF Frans gegeven. Dit had ik echt totaal niet verwacht. Het SGB is er al trots op dat ze dit doen en mij was verteld dat het onderwijs in Mexico niet veel voorstelt en weinigen er echt Engels spreken. Of ik heb het erg goed getroffen of het is weer een stom stereotype, daar kom ik nog wel achter. In ieder geval zal het mijn kansen om de 5e niet nog een keer te hoeven doen wel groter maken.

Nou dat was het voor vandaag, nu moet ik weer verder met leren voor de SE week. Nog drie daagjes en ik ben voor meer dan een jaar van het Stedelijk af!